από τον Κ. Πικρό
(πρόκειται για απόσπασμα από το site: www.aerodata.gr)
Τα ναυτικά βιβλία βρίσκονται στο site: www.marinaalimos.gr/bkn
1) "Η μορφολογία των ελαφρών αεροσκαφών".
Το 1970 είχα ήδη πτητική εμπειρία με ανεμόπτερα και αεροπλάνα. Με απασχολούσε λοιπόν το πρόβλημα του ιδανικού ερασιτεχνικού αεροσκάφους.
Μετά από υπολογισμούς και πρόχειρα σχέδια, συνειδητοποίησα γιατί τα αεροσκάφη είναι έτσι όπως είναι και ποιές είναι οι επιπτώσεις για κάθε απόκλιση.
Το 1971 έβαλα αυτές τις σκέψεις μου σε ένα κείμενο που αποφάσισα να τυπώσω σε βιβλιαράκι.
Το έντυπο αυτό με εισήγαγε και στα προβλήματα των εκδόσεων (τυπογράφοι, τσιγκογράφοι, διορθωτές, 16σέλιδα, εξώφυλλα, βιβλιοδεσία, διάθεση).
Το 1975 το περιοδικό "Αθλητική αεροπορία" αναδημοσίευσε σε συνέχειες το κείμενο στα τεύχη 5 έως 8, με τίτλο "Η μορφολογία των ελαφρών αεροσκαφών".
[Μέγεθος 17X24cm 16 σελίδες].
.pdf file |
2) "Εγκόλπιον ανεμοπορίας"
Τυπώθηκε το 1972, επί εφόρου αεροπροσκόπων ΓΕ Βύρωνα Μπακέλα, για να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των αεροπροσκόπων.
Ήταν γραμμένο στην απλούστερη γλώσσα που σήκωνε η εποχή εκείνη (με πνεύματα και με τόνους, με το νι και με το σίγμα).
Το 1981 ξανατυπώθηκε από το ΣΕΠ με μεταγλώττιση στην δημοτική. Η εκτύπωση του 1981 είναι χαρακτηριστική γιατί έγινε με μπλε μελάνι.
Το 1985 εξαντλήθηκε και η δεύτερη εκτύπωση. Έτσι, το περιοδικό "ο Πρόσκοπος" αναδημοσίευσε το κείμενο σε συνέχειες.
[Μέγεθος 17X24cm 22 σελίδες].
.pdf file |
3) "Εγκόλπιον μετεωρολογίας"
Τυπώθηκε το έτος 1972 για τους μεγαλύτερους αεροπροσκόπους.
Ήταν γραμμένο στην απλούστερη γλώσσα που σήκωνε η εποχή εκείνη (με πνεύματα και με τόνους).
Το "Εγκόλπιο μετεωρολογίας" έκανε 5 ανατυπώσεις για διαφόρους φορείς:
Το 1984 εξαντλήθηκαν τα αρχικά αντίτυπα και ανατυπώθηκε για το ΣΕΠ στην ΥΜΔΑΕ (τυπογραφείο της Πολεμικής Αεροπορίας).
Το 1988 ανατυπώθηκε από την ΑΝΛΑ (Ανεμολέσχη Αθηνών) για τις εκπαιδευτικές της ανάγκες.
Το 1991 ανατυπώθηκε σε μικρό τιράζ από την ΕΠΠΑΕ για της ανάγκες σεμιναρίου της.
Το 1991 ανατυπώθηκε και πάλι από την ΑΝΛΑ.
Το 1993 ανατυπώθηκε από τον ΝΟΚ (Ναυτικός Όμιλος Καλαμακίου) για τις εκπαιδευτικές ανάγκες του ιστιοπλοϊκού τμήματος ανοικτής θαλάσσης.
Το 1993 γίνεται νέα έκδοση με πολλή νέα ύλη, σαν "Αερο-Ναυτική Μετεωρολογία" και εκτυπώνεται από την Αερολέσχη Εδέσσης (Βλέπε κατωτέρω).
[Μέγεθος 17x24cm 48 σελίδες].
.pdf file |
4) "Αεροπορικά σπορ"
Το 1980 διαπιστώσαμε με τον Παντελή Καλογεράκο ότι είχαμε στα χέρια μας πολλά φιλμ από την ύλη του περιοδικού "Αθλητική Αεροπορία".
Τον καιρό εκείνο, τα φιλμ για το μοντάζ φωτογραφιών ήταν ένα μεγάλο έξοδο για την έκδοση εντύπων.
Με βάση αυτά τα φιλμ αποφασίσαμε να εκδώσουμε ένα γενικό βιβλίο αεραθλητισμού.
Χωρίσαμε την ύλη, ώστε να ασχοληθώ με τα ανεμοπορούντα αεραθλήματα, ο δε Παντελής Καλογεράκος με τα ελικοφόρα.
Έτσι προέκυψε το βιβλίο "Αεροπορικά σπορ" που προωθήσαμε στα βιβλιοπωλεία, μέχρι να συγκεντρώσουμε τα έξοδα της εκδόσεως.
Στην συνέχεια, χαρίσαμε τα υπόλοιπα αντίγραφα σε λέσχες που έκαναν εκδηλώσεις, ώστε να τα πουλάν εις όφελος του ταμείου τους.
[Μέγεθος 21x28cm 96 σελίδες].
.pdf file |
5) "Εκπαιδεύοντας ανεμοπόρους"
Το βιβλίο αυτό εκδόθηκε το 1991 από την Ανεμολέσχη Αθηνών.
Δεν αποτελούσε διδακτικό βιβλίο της Σχολής Ανεμοπορίας της λέσχης, αλλά είχε σαν σκοπό να εξάπτει, με ευχάριστο τρόπο, το ενδιαφέρον
των μαθητών στις διάφορες ασκήσεις που περιλάμβανε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και στις παραλλαγές τους.
Βασίστηκε σε μια σειρά άρθρων που είχαν ήδη δημοσιευθεί στα περιοδικά "Αθλητική Αεροπορία" ή "Αεραθλητισμός".
[Μέγεθος 14x21cm 42 σελίδες].
.pdf file |
6) "Αερο-Ναυτική μετεωρολογία"
Το 1993 γίνεται νέα έκδοση του αρχικού βιβλίου "Εγκόλπιο μετεωρολογίας" του 1972, με πολλή νέα ύλη, σαν "Αερο-Ναυτική Μετεωρολογία".
Αποτείνεται κυρίως σε ανεμοπόρους και ιστιοπλόους. Εκτυπώνεται και διατίθεται από την Αερολέσχη Εδέσσης.
Απετέλεσε το βασικό βιβλίο εκπαιδεύσεως στην μετεωρολογία για την ανεμοπορία, τα αιωρόπτερα, τα παραπέντε, ακόμα και για σχολές ιστιοπλοΐας.
Μετά από μια ακόμα ανατύπωση το 1999 από την Έδεσσα, το βιβλίο προσφέρθηκε το 2006 στην Αεραθλητική Ομοσπονδία
για ελεύθερη διάδοση στο διαδίκτυο.
[Μέγεθος 17x24cm 96 σελίδες].
.pdf file |
7) "Εγκόλπιο εκπαιδευτή ανεμοπορίας"
Το βιβλίο τυπώθηκε το 2001 σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων και δεν κυκλοφόρησε σε μη εκπαιδευτές.
Σε κάθε νέο εκπαιδευτή ανεμοπορίας ο συγγραφεύς ταχυδρομούσε ένα αντίτυπο.
Στόχος του βιβλίου δεν ήταν η τυποποίηση της εκπαιδεύσεως με άκαμπτες διαδικασίες,
αλλά η υποβοήθηση των νέων εκπαιδευτών από την πείρα των παλαιοτέρων.
Το βιβλίο κυκλοφορεί πλέον μεταξύ των εκπαιδευτών ανεμοπορίας σε ηλεκτρονική μορφή (.pdf),
αλλά η ανάρτησή του για ελεύθερη καταφόρτωση δεν έχει κριθεί σκόπιμη.
[Μέγεθος 15x21cm 48 σελίδες].
8) "Ερασιτεχνικές αεροκατασκευές"
Πρόκειται για συλλογή άρθρων που είχαν ήδη δημοσιευθεί στο περιοδικό "Remove Before Flight" ή στο περιοδικό "Αεραθλητισμός".
Το βιβλίο εκδόθηκε το 2011 σαν ενημερωτικό βοήθημα της Εφορείας Αεροπροσκόπων του ΣΕΠ για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μεγαλυτέρων στελεχών της.
[Μέγεθος 21x29cm 62 σελίδες].
.pdf file |
9) "Ιπτάμενα ευθυμογραφήματα"
Στο βιβλίο αυτό του 2011 συγκεντρώθηκαν πολλά αεροπορικά ευθυμογραφήματα ήδη δημοσιευμένα στον περιοδικό τύπο.
[Μέγεθος 21x29cm 92 σελίδες].
.pdf file |
10) "Ανεμοπορία και Πολεμική Αεροπορία"
Αναδρομή στην 80ετή ιστορία της ανεμοπορίας, με έμφαση στις στενές σχέσεις της με την Πολεμική Αεροπορία. Έκδοση του 2012.
[Μέγεθος 21x29cm 62 σελίδες].
.pdf file |
11) "Μετεωρολογική αναψυχή"
Στο βιβλίο αυτό του 2014 καταδεικνύεται ότι τα μετεωρολογικά φαινόμενα δεν είναι μόνο πηγή τηλεοπτικών ειδήσεων,
αλλά είναι και μέσον απολαυστικών δραστηριοτήτων στην ξηρά, στην θάλασσα και στον αέρα.
[Μέγεθος 21x29cm 28 σελίδες].
.pdf file |
12) "The Cavka gliders in Greece"
Πρόκειται για φωτογραφικό λεύκωμα του 2015 σε δύο γλώσσες (Αγγλικά και Ελληνικά) επί των ελληνικών ανεμοπτέρων Cavka και Roda.
Περιλαμβάνει και τα κατασκευαστικά σχέδια των ανεμοπτέρων, όπως σχεδιάστηκαν από το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων (ΚΕΑ).
[Μέγεθος A3, 45 σελίδες].
.pdf file |
13) "Gliders made in Greece"
Τεχνική και ιστορική αναφορά στα ανεμόπτερα που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα. Το βιβλίο εκδόθηκε μόνον αγγλιστί το 2016.
[Μέγεθος 21x29cm 64 σελίδες].
.pdf file |
14) "Το αεροδρόμιο του Μαραθώνος"
Πρόκειται για αεροδρόμιο που δεν υπάρχει πια, δεν παρήγε συγκλονιστίκες ειδήσεις για τον τύπο,
αλλά εγραψε σημαντική αεροπορική ιστορία. Το βιβλίο εκδόθηκε το 2019.
[Μέγεθος 21x29cm 64 σελίδες].
.pdf file |
15) "Piper Cub στην Ελλάδα"
Ιστορική αναδρομή στα αεροπλάνα Piper Cub και στις εμπειρίες από την χρήση τους.Το βιβλίο εκδόθηκε το 2019.
[Μέγεθος 21x29cm 62 σελίδες].
.pdf file |
16) Τα κείμενα από την πολυετή έρευνα για τις "θαλάσσιες και ορεινές αύρες στην Ελλάδα"
βρίσκονται συγκεντρωμένα στο site: www.marinaalimos.gr/smb